Vis det fulde website

ITWatch

Markedet for ansigtsgenkendelse er milliarder værd, men danskernes holdning til teknologien er delt

En ny analyse fra KMD viser, at mange danskere især er skeptiske over for kommerciel anvendelse af ansigtsgenkendelse.

Foto: Jaysonphotography/AP/Ritzau Scanpix

Måske har du set science-fiction-thrilleren 'Minority Report', hvor John Anderton, som spilles af Tom Cruise, flere steder får registreret sine øjne og ansigt og bliver mødt af utallige reklamer rettet mod ham.

Det sker ved hjælp af kameraer, som følger hovedpersonen overalt i hans færden og genkender hans identitet. Men selvom det lyder tosset, er ovenstående scenarie er ikke nødvendigvis science-fiction. For ansigtsgenkendelse er måske fremtiden.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Modtag nyhedsbreve fra ITWatch

OBS: Det er gratis at modtage nyhedsbrevet.

Mere fra ITWatch

Job

Se flere jobs